[Inne] czy warto jeździć do ASO na wymianę oleju?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Anjaro
    Classic
    • 2009
    • 33

    [Inne] czy warto jeździć do ASO na wymianę oleju?

    Zamieszczone przez Klauzero
    Z drugiej strony, jeśli ktoś nie posiada halogenów, to raczej nie będzie próbował włączyć doświetlania zakrętów
    Zgadza się, ale ktoś mógłby próbować zmienić sterownik 23bajtowy na 30bajtowy i gdyby kupił z końcówką AH to by się lekko zdziwił
    Dowiedziałem się o tym przy okazji mojego kombinowania z halogenami do Minta
  • czernobyl
    L&K
    • 2008
    • 1276
    • Octavia III (5E3)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [Inne] czy warto jeździć do ASO na wymianę oleju?

    witam

    tak się zastanawiam nad ww. dylematem

    moja sytuacja wygląda tak:
    O1 tour+, kupiony 10.2005, czyli po gwarancji
    na razie mam dwie ładne pieczątki od ASO w książce serwisowej

    przy zmianie oleju panowie z ASO Łomża skasowali za przegląd + olej QG1, a ustawili QG2, więc za jakieś 150km mam przegląd (obecny przebieg 42000km), wizyta u nich i rozmowa z kierownikiem serwisu nic nie przyniosła ciekawego - coś w stylu, że "mogli się pomylić, bo to były pierwsze skody z QG1, ale przecież możliwe, że to komp sam zawołał mnie po równo 15kkm" :lol: :evil:

    nie widzę w życiu celu finansowania ASO poprzez absurdalne marże na oleju itp rzeczy, zbieranie pieczątek w jednej ładnej książeczce też nie jest dla mnie ważne

    chłodna kalkulacja wygląda wg. mnie tak:

    v. 1. w ASO olej 5W30 LongLife - 300zł, filtr oleju 20, ich cenny czas - ze 150zł, czyli ~500zł i zero gwarancji, że do czegoś się jeszcze nie dotkną i nie spieprzą - do wyboru w Poznaniu mam sunny lub skodex, z lektury forum wynika, że ani jedni, ani drudzy święci nie są; sam potrafię dolać sobie płynu do spryskiwaczy, zmienić wycieraczki czy też sprawdzić poziom płynów

    v. 2. kupuję motula 507 00 - 250zł, filtr knecht/mahle - 20zł, czas pana Zenka, który upieprzy sobie ręce za mnie - maximum dwie flaszki = ~300zł więc kupuję sobie za 100z przesyłką interfejs KKL viakena i sam ustawiam sobie QG1 - w sumie 400zł, a interfejs zostaje na przyszłość

    v. 3 kupuję motula 5w40 - 170zł, filtr - 20zł, robota Zenka - 40zł - 250zł, w tym będzie jeszcze czteropak tyskiego dla mnie, stały przegląd QG1 ustawiam sobie sam na szafie

    posiadam assistance w ramach wykupionego AC, więc lawetowanie przez skodę do najbliższego ASO to żaden bonus, a innych plusów serwisowania 100% w ASO w celu utrzymania Gwarancji Dożywotniej Mobilności nie widzę


    a co Wy o tym sądzicie?

    ps. temat nie ma na celu wywołanie jakiejkolwiek wojny między zwolennikami czy przeciwnikami danej opcji

    Komentarz

    • dinderi
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2007
      • 129

      #3
      Jak tylko skonczy mi sie gwarancja, na pewno wymianę oleju itp bedę robił poza ASO. To nie ma absolutnie żadnego sensu, by jak to pieknie wyliczyłeś, a ja równiez znam z doświadczenia 3 zajeżdżonych na amen samochodów.
      Takie są i tak najpiekniejsze...

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Z olejem i ogolnie z wlasnymi materialami mozna przychodzic zawsze, nawet na gwarancji. Nie ma przeciez jakiegos odgornego nakazu na ich oleje i inne materialy.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • WIELKIBONGO
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1594
          • Superb II (3T4)

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Z olejem i ogolnie z wlasnymi materialami mozna przychodzic zawsze,
          No właśnie,ja tak zawsze robię i mam dwie pieczenie upieczone na jednym ogniu-taniej i muszą wbić pieczątkę
          NajtFukinPatrol North-West

          UNIDEN 510 XL + ML145

          BYŁ ASZ
          PÓŹNIEJ BYŁ BKD
          BYŁA TEŻ CEGA
          A TERAZ JEST SUPERB CBBB
          MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

          Komentarz

          • herman
            Rider
            • 2005
            • 456

            #6
            Ja robie u znajomego mechanika ktory obsluguje juz 3 auta w rodzinie..Gosc pracowal jako glowny mechanik w serwisie a potem odszedl na swoje.. Ostatnio za zmiane 4 sprezyn, wymiane oleju+ wszystkie filtry+ przejrzenie calego zawieszenia zaplacilem 100zł.

            Moim zdaniem to b tanio..A czlowiek bardzo solidny i uczciwy..Stempelki malo wazne dla mnie bo nie raz bylem w ASO w czasie napraw aut(kuzyn byl kierownikiem serwisu) i nie warto moim zdaniem bo widzialem co oni tam robia..Dodam ze zmiana zarowki w xenonie trwala ponad godzine co ja sam robilem potem w ok 20 minut, ale roboczo godzina w octavi 85zł wiec sie nie spiesza
            --------------

            Komentarz

            • splawik
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1292

              #7
              Zamieszczone przez czernobyl
              moja sytuacja wygląda tak:
              O1 tour+, kupiony 10.2005, czyli po gwarancji
              na razie mam dwie ładne pieczątki od ASO w książce serwisowej
              U mnie bardzo podobnie bo moja jest z maja.

              Zamieszczone przez czernobyl
              przy zmianie oleju panowie z ASO Łomża skasowali za przegląd + olej QG1, a ustawili QG2
              U mnie też przestawili (na pierwszym serwisie lali swój olej i nalali normalny). Ale ja i tak wole raz do roku wszystko powymieniać bo rocznie ok 12-14kkm robie tylko, więc nie przeszkadza mi to zbytnio.

              Zamieszczone przez czernobyl
              nie widzę w życiu celu finansowania ASO poprzez absurdalne marże na oleju itp rzeczy, zbieranie pieczątek w jednej ładnej książeczce też nie jest dla mnie ważne
              Doszedłem do tego samego wniosku jak skasowali teraz odemnie 450zł po zniżkach za przegląd roczny + serwis olejowy. Wszystkie materiały miałem swoje poza płynem hamulcowym za kilkanaście zł.

              Zamieszczone przez czernobyl
              posiadam assistance w ramach wykupionego AC, więc lawetowanie przez skodę do najbliższego ASO to żaden bonus, a innych plusów serwisowania 100% w ASO w celu utrzymania Gwarancji Dożywotniej Mobilności nie widzę
              Dokładnie masz rację.

              Zamieszczone przez czernobyl
              v. 3 kupuję motula 5w40 - 170zł, filtr - 20zł, robota Zenka - 40zł - 250zł, w tym będzie jeszcze czteropak tyskiego dla mnie, stały przegląd QG1 ustawiam sobie sam na szafie
              Dla mnie jedyne słuszne rozwiązanie w O1 przy małych przebiegach i jeździe po mieście (jak u mnie).

              czernobyl, Widzę więc, że mamy podobne zdanie na ten temat. Ciesze się że nie jestem sam :szeroki_usmiech
              A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
              AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
              O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
              -------------------------------------------------
              Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

              Komentarz

              • shado
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 5315
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Re: czy warto jeździć do ASO na wymianę oleju?

                Zamieszczone przez czernobyl
                posiadam assistance w ramach wykupionego AC, więc lawetowanie przez skodę do najbliższego ASO to żaden bonus, a innych plusów serwisowania 100% w ASO w celu utrzymania Gwarancji Dożywotniej Mobilności nie widzę
                Gdy chciałem w Felicji skorzystać z GDM, bo nie mogłem odpalić rano auta jak byłem na nartach to ktoś ze skody oddzwonił do mnie dopiero po południu i powiedział, że przyjadą dopiero na następny dzień - jak dla mnie śmiech.

                Co do oleju to po przejechaniu 3000km pojechałem z własnym Motulem do ASO i zażyczyłem sobie żeby oni wymienili - z wymianą filtra kosztowało mnie to 50PLN.
                BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                Komentarz

                • PiterNZ
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 389

                  #9
                  Wybrałbym już raczej jakąś sieć szybkiej obsługi, np. Shella lub Norauto niż ASO.

                  Komentarz

                  • yanooshiiik
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 172

                    #10
                    Ja jezdze ze swoim motulem zawsze, wymiana kosztuje grosze.

                    Po ostatniej wizycie przejechalem 2000km i sprawdzilem poziom oleju - wynik: 0.5 cm ponad MAX!

                    Szybki telefon do aso (na wszelki wypadek dwoch aso w krakowie) i uslyszalem ze poziom sie bada na zimnym silniku i po odpaleniu silnika na 10-15 sekund. Ponoc taka procedura Skody. NIe wiem ile w tym prawdy, ale jezdze.

                    Komentarz

                    • jarek_wt
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 154

                      #11
                      Re: czy warto jeździć do ASO na wymianę oleju?

                      Witam

                      Ja akurat jeżdżę to ASO Rowiński-Wajdemajer, ale wynika to głównie z wygody/lenistwa (( )) - po prostu od nich mam do domu jakieś 10 minut drogi piechotą )))
                      Olej zawsze mam swój - Motul 505.01

                      pozdrawiam
                      Jarecki
                      Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                      Komentarz

                      • Piotr_T
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 479

                        #12
                        jarek_wt, a wlewaja tyle ile trzeba ?

                        Komentarz

                        Pracuję...